ROAD

Kembara Kerjaya

Program turun padang untuk membantu kumpulan sasar di lapangan
Taklimat kesedaran mengenai ekosistem keusahawanan dan kebolehpasaran
Seminar / bengkel pembudayaan keusahawanan dan kebolehpasaran berjangka pendek

Kebolehpasaran Keusahawanan
Objektif Memperkasa pelaksanaan program PROTÉGÉ-RTW melalui recruitment drive peserta dan syarikat baru Memperkasakan persediaan usahawan muda melalui sesi libat urus bersama agensi dan usahawan sedia ada
Kumpulan Sasar
  • Graduan menganggur
  • Graduan bekerja tidak setara kelayakan
  • Pelajar IPT tahun Akhir
  • Usahawan graduan
Objektif Memupuk kesedaran mengenai ekosistem keusahawanan dan kebolehpasaran sebelum menyertai pasaran pekerjaan
Kumpulan Sasar
  • Pelajar IPT
  • Graduan menganggur
  • Graduan bekerja tidak setara kelayakan
  • Usawahan graduan
  • Orang Awam
Objektif Pembudayaan serta persediaan kemahiran mengenai keusahawanan dan kebolehpasaran sebelum menyertai pasaran pekerjaan
Kumpulan Sasar Pelajar IPT

Kebolehpasaran Keusahawanan
Sasaran Program 10% pencari kerja dipadankan dengan syarikat pelaksana program PROTÉGÉ-RTW Peningkatan 10% rangkaian perniagaan
Aktiviti
  • Candidate Recruitment Drive
  • New Company Recruitment Drive
  • Klinik Usahawan
  • Sesi Libat Urus
Sasaran Program 30% peningkatan kesedaran berkaitan kebolehpasaran / keusahawanan
Aktiviti
  • Booth
  • Ceramah Kerjaya
  • Sesi Perkongsian
  • Pengenalan Ekosistem KUSKOP
  • Pengenalan Asas Keusahawanan
Sasaran Program Pembudayaan serta persediaan kemahiran mengenai keusahawanan dan kebolehpasaran sebelum menyertai pasaran pekerjaan
Aktiviti
  • Asas Kemahiran Insaniah
  • Persediaan Temuduga
  • IR4.0
  • Business Acumen
  • Pemasaran
  • Online Entrepreneurs